Erra Fazira kongsi kisah kerjaya, peribadi


ERRA Fazira tidak menafikan bahawa cinta dan kasih sayang lelaki itu adalah hal yang bukan tabu khasnya bagi ibu tunggal sepertinya.

Namun bagi Aktres Terbaik Festival Filem Malaysia ke-18 menerusi filem Hingga Hujung Nyawa itu, dia tidak lagi mahu menjadikan isu tersebut sebagai beban lebih-lebih lagi dalam kesibukannya dengan kerjaya dan membesarkan anak, Engku Aleesya Engku Imran, 8.

Kongsi Erra kepada Media Hiburan, dia juga enggan meletakkan soal cinta sebagai prioriti tetapi tidak menafikan fitrah manusia yang memerlukan cinta.

Katanya, “Dalam fasa sekarang, saya lebih terbuka dan senang mengambil keputusan just go with the flow sebab soal jodoh adalah urusan-Nya.

“Kalau nak tunggu jodoh tu datang bergolek, kita pun tak tahu bila, itu bukan urusan kita pun. Jadi apa yang boleh saya katakan ialah saya tidak mencari. Biarlah saya fokus dengan apa yang dilakukan sekarang.

“Kalau ada jodoh, adalah. Saya positif saja,”jelas Erra serius ketika ditemui pada majlis pelancaran suplemen dan penjagaan wajah produk kecantikan, Tripple White di Hotel Parkroyal, Kuala Lumpur, Rabu lalu.

Rasa sunyi terisi

Bintang Persona Non Grata ini ketika ditanya kemungkinan sunyi kerana tiada berteman, Erra cepat-cepat menepis baik persepsi tersebut dan mengakui pada peringkat awal dia marasakan ada perasaan itu tetapi hanya sementara kerana hidupnya kini terisi dengan pelbagai aktiviti keluarga dan rakan terdekat.

Primadona ini juga bersyukur dengan kurniaan Ilahi kerana dikurniakan ibu, anak, kawan dan kerjaya sekali gus membuatkan dia gembira dengan setiap momen yang dilalui.

Erra tidak menafikan ada yang mahu mendekati.


"Bagaimanapun, perkenalan secara langsung itu tidak ada, cuma ‘salam perkenalan’ itu disampai kepada rakan terdekat.

“Saya bukan tidak mahu buka hati pada mana-mana lelaki, tapi soal jodoh tu ketentuan-Nya. Kalaulah Dia sudah tentukan jodoh saya, bagaimana cara kami bertemu pun pasti ada serunya.

“Kalau jawab salah, tak jawab pun salah. Supaya mudah difahami, saya kini di peringkat tidak mahu mencari dan enggan memikirkan,” tegasnya lagi.

Erra memberitahu, Engku Aleesya mungkin masih belum faham soal peribadi ibunya cuma Aleesya agak risau jika ibunya bersendirian di rumah.

“Dia sangat ambil berat. Misalnya bila giliran bapa menjaganya, dia pasti risaukan saya. Katanya, ambil bantal ni dan anggap bantal tu adalah dia, supaya bila saya rasa sunyi, saya boleh peluk bantal tu,” kata Erra.

Beraksi dalam Polis Evo 2

Berbalik kepada perancangan seninya, selebriti tinggi lampai ini memberitahu dia bakal sibuk di set penggambaran untuk drama episod dalam tempoh terdekat.

“Drama arahan Aziz M. Osman itu akan ditayangkan di Astro. Selain saya, ada Aaron Aziz, Siti Elizad dan Elizabeth Tan. Kemudian lepas raya nanti, saya akan berlakon di dalam filem Polis Evo 2.

“Saya pegang watak polis tapi bukan watak utama. Apa pun saya teruja sebab berlakon dengan pelakon yang berbakat besar,” akui Erra yang turut memasang impian merakam single baru dalam tempoh terdekat.

Erra juga diberi kepercayaan oleh pihak pengurusan untuk menulis lirik bagi single baru tetapi terpaksa diserahkan kepada orang lain kerana tidak mempunyai banyak masa.

Bercerita kehidupannya ketika Ramadan, kata Erra, setiap tahun dia akan memperlahankan aktiviti seninya namun tahun ini perlu selesaikan penggambaran yang masih berbaki.

"Selebihnya, saya akan sibuk menguruskan perniagaan tudung, Rara by Erra Fazira selain melakukan program Semurni Kasih Ramadan bersama Tripple White.

“Paling best, untuk tahun ini saya juga ada koleksi baju raya sendiri yang diusahakan bersama Datin Paduka Umie Aida diberi nama Max Chic,” akhiri Erra.

Artis popular ini juga bakal menggeletek penonton menerusi drama komedi bersama Awie berjudul Kalut Nak Raya yang bakal bersiaran Aidilfitri nanti menerusi Astro Warna.

Post a Comment

Previous Post Next Post