Hefny Sahad Saya doakan Uqasha bahagia


Hefny kini muncul dengan lakonan terkininya dalam Cintaku Di Bumi Izmir menerusi saluran Hypp Tv dan rancangan temu bual Borak Kopitiam di TV3.

Bagi pelakon dan pengacara, Hafney Sahad, nasibnya dalam percintaan sering tidak bertemu pengakhiran bahagia apabila kerap terputus di tengah jalan sebelum sempat melangkah ke fasa yang lebih serius.

Terbaharu, hubungan hampir setahun bersama pelakon jelita, Uqasha Senrose yang pada mulanya kelihatan berjalan lancar turut gagal apabila masing-masing membawa haluan sendiri awal tahun ini.

Namun, bagi lelaki berusia 31 tahun ini, dia tidak pernah berasa ralat atau tertekan dengan keadaan itu kerana menganggap semuanya yang berlaku ada hikmah dan jodohnya belum sampai.

Ketika ditemui pada majlis sidang akhbar drama Cintaku Di Bumi Izmir di D’Tahta, Shah Alam, baru-baru ini, Hefny mengakui dirinya sudah meneruskan kehidupan seperti biasa dan mendoakan yang terbaik buat bekas kekasihnya.



KOSMO!: Bagaimanakah kehidupan anda selepas kembali solo?

HEFNY: Baik, Alhamdulillah. Saya baru pulang menunaikan umrah Februari lalu dan hati berasa lapang serta rezeki juga semakin melimpah ruah. Tawaran berlakon dan mengacara sering ada, jadi saya gembira sahaja dengan kehidupan sekarang.

Adakah ini bermakna anda sudah melupakan kisah cinta yang berakhir dengan Uqasha?

Saya sudah meneruskan kehidupan dan saya pasti dia juga sama. Kami sudah berpisah lapan bulan lalu, jadi tiada sebab untuk masih bersedih dan setahu saya, dia juga sudah menemui pengganti dan saya doakan dia bahagia. Semoga teman baharu dia mampu memberikan yang terbaik untuknya.

Menerusi drama Cintaku Di Bumi Izmir yang sudah mula ditayangkan, anda berlakon dengan adik tiri Uqasha, Raysha Rizrose. Adakah ia sesuatu yang kekok untuk anda?

Alhamdulillah, kami berdua profesional dan tidak mempunyai masalah untuk bekerja bersama. Sebenarnya hubungan saya dengan keluarga Uqasha masih lagi baik dan kami berhubung seperti biasa.

Cuma, saya tidak berkomunikasi dengan Uqasha seorang sahaja selepas berpisah kerana tiada sebab dan rasanya sejak dia sudah mempunyai teman baharu, alasannya lebih kuat untuk biarkan sahaja perkara lepas itu berlalu.



Apakah perasaan anda apabila pada usia 31 tahun, kebanyakan rakan-rakan, malah bekas kekasih anda sudah berumah tangga?

Tipulah jika saya tidak terasa, malah ibu bapa juga sudah mula bertanya bila saya hendak berumah tangga. Namun, soal jodoh bukan di tangan saya jadi jika belum sampai masa, ia tidak akan terjadi. Saya ada juga berkawan dengan beberapa orang wanita tetapi setakat ini belum ada yang serius.

Adakah anda serik bercinta dengan rakan artis?

Bagi saya, bercinta dengan sesiapapun ada risikonya. Kalau dengan orang di luar industri, mereka tidak memahami kerjaya sebagai seorang pelakon yang sibuk dan perlu bergandingan dengan wanita lain.

Jika sesama artis, skop tumpuannya lebih meluas dan saya pula yang perlu menahan diri jika ada yang cuba memikat teman wanita yang sememangnya tidak dinafikan cantik serta popular. Apa yang penting buat saya sekarang adalah wanita yang sanggup susah dan senang dengan saya, itu sahaja.

Boleh kongsikan perkembangan terkini kerjaya anda?

Selain drama Cintaku Di Bumi Izmir di saluran Hypp Tv, saya juga sedang mengacara sebuah rancangan temu bual Borak Kopitiam di TV3, setiap hari pada pukul 7 pagi. Saya seronok mengendalikan program itu kerana selama ini banyak melakukan rancangan hiburan, jadi sesekali mendapat peluang yang berbeza seperti gaya hidup memberikan kepuasan yang berbeza.

Post a Comment

Previous Post Next Post