Kalau dia komen Alvin Chong bodoh, saya buat tak tahu saja


Pelakon Alvin Chong berkata dia sedia menerima kritikan daripada netizen berhubung isu pertuturan dalam Bahasa Malaysia.

Menurut aktor berusia 27 ini, dia tidak ambil pusing mengenai isu tersebut sebaliknya menerima sebagai teguran yang membina.

"Kalau ada yang komen ataupun tegur fasal cara saya bercakap pelat dan mereka meminta saya untuk belajar dengan rakan artis Melayu, saya terima.

"Tetapi kalau dia komen Alvin bodoh dan sebagainya saya buat tak tahu saja.

"Andai kata saya balas balik, nanti akan timbul isu lain pula. Oleh itu, lebih baik saya diam dan tak jawab," katanya.





Alvin juga turut mengakui pada masa sama dia berasa geram dengan komen-komen yang negatif.

Pun begitu, katanya lagi, kalau ada kelapangan masa dia akan padam komen yang mengundang kemarahan peminatnya.

"Saya tahu peminat saya akan baca dan balas komen yang negatif itu. Tapi saya akan padam terlebih dahulu supaya ia tidak mencetuskan perbalahan di ruang itu dengan lebih panjang," ujar Alvin.

Alvin ditemui ketika sidang media program terbaharu NTV7, I Can See Your Voice, baru-baru ini bertempat di Nicsmann, Starling Mall, Damansara.

Post a Comment

Previous Post Next Post