Netizen tak puas hati kenyataan Zul Ariffin


Zul Ariffin menjadi sasaran netizen yang melemparkan kata-kata negatif terhadapnya di Instagram.

Penedahan aktor Zul Ariffin mengenai hubungan selama tiga tahun dengan pelakon Zahirah McWilson yang sudah pun berakhir sebulan lalu mengundang kemarahan netizen.

Kemarahan itu bukanlah disebabkan hubungan pasangan itu yang tidak menjadi sebaliknya tidak berpuas hati dengan Zul yang didakwa mengaibkan bekas teman wanitnya itu.

Rata-rata juga terkejut dengan perubahan sikap Zul yang terbuka bercakap mengenai hal peribadinya memandangkan sebelum ini pelakon filem Tombiruo: Penunggu Rimba itu sangat berahsia.

"Dahulu saya hormati Zul kerana tak heboh kisah peribadi, cinta kepada umum tetapi apabila Zul sebar keburukan orang sesuka hati, serius tak sangka betul.


Hubungan Zul dan Zahirah berakhir selepas tiga tahun bercinta.

"Zahirah pun tidak memberi kenyataan buruk tentang Zul. Sama ada benar atau pun tidak, rasanya tidak perlu mengaibkannya," antara komen pengikutnya di Instagram.

Menerusi kenyataan Zul kepada sebuah portal berita, pelakon itu memberitahu salah satu punca dia membuat keputusan berpisah disebabkan kelakuan Zahirah berswafoto berhampiran jenazah Allahyarham ibunya yang dianggap tidak sopan.

Zul berkata, perkara itu membuatkan dia tawar hati dan enggan menerima Zahirah sebagai seorang isteri.

Ibu Zul iaitu Allahyarham Robiah Nasir meninggal dunia pada 5 Disember 2017.


Zul Ariffin.

Netizen turut menggesa Zul menunjukkan bukti Zahirah mengambil gambar swafoto seperti didakwanya.

Dalam pada itu, ada juga dalam kalangan pengikutnya merasakan tidak adil untuk terus menyalahkan Zul hanya kerana kenyataan dikeluarkan dan menasihatkan agar netizen berhati-hati menuduhnya.

Peminatnya percaya Zul sudah berfikir masak-masak sebelum membuat sebarang kenyataan dan berkemungkinan tindakannya itu kerana terlalu memendam perasaan sebelum ini.

"Jangalah kita pula yang mengadili apa yang betul dan tidak kerana yang lebih tahu dalam hal ini adalah tuan punya badan sendiri.

"Apa kata lebih baik sebagai peminat kita mendoakan sahaja yang baik-baik buat Zul mahupun Zahirah," tulis seorang pengikutnya.

Post a Comment

Previous Post Next Post