Atikah Suhaimie azam khatam Al-Quran


Atikah Suhaimie, Awi Rafael di majlis pertunangan mereka.

Menerima senaskhah al-Quran sebagai hantaran pertunangannya, Atikah Suhaimie berazam untuk khatam dalam tempoh setahun.

Lebih manis, pemberian istimewa itu dibeli khas dari Masjid Nabawi, Madinah oleh tunang tersayang yang juga penyanyi, Awi Rafael.

Sehubungan itu, bagi merealisasikannya, selebriti berusia 27 tahun ini mengakui sedang belajar mengaji di bawah bimbingan ibu saudaranya di Singapura.

"Alhamdulillah, saya bersyukur kerana menerima hadiah istimewa ini.

"Memang dia sengaja memberinya sekali gus menjadi pembakar semangat supaya saya cepat-cepat khatam al-Quran.


"Dan... saya pun memang sedang mengikut kelas mengaji sekiranya ada masa terluang," katanya pada Sinar Harian.

Atikah dan Awi atau nama sebenarnya, Muhammad Namawi Ewan Gunawan Rafael selamat mengikat tali pertunangan di Royal Palm, Clarke Quay, pada 17 Mac lalu.

Secara tidak langsung, berita pertunangan ini mengejutkan banyak pihak memandangkan dua artis kelahiran Kota Singa berkenaan tidak pernah digoaipkan bercinta, sebelum ini.

"Kalau diikutkan, saya dah lama kenal dia iaitu kira-kira sejak lima tahun lalu. Tapi, kami hanya mulai rapat sejak lima bulan lalu.

"Ia (hubungan) berlaku dengan secara tiba-tiba dan apabila adanya keserasian, kami pun ambil keputusan untuk bertunang," katanya.

Pasangan sejoli ini juga dijadualkan akan mendirikan rumah tangga pada 15 Mac depan.





"Insya-ALLAH, keluarga sepakat kami akan bertunang selama setahun.

"Mac akan sentiasa menjadi bulan penting untuk saya kerana ia merupakan ulang tahun kelahiran saya dan ibu saya.

"Jujurnya, saya tak sabar menantikan saat untuk disatukan kerana saya dah ada peneman hidup. Saya rasa ia sesuatu yang sangat manis," katanya.

Dalam pada itu, bintang filem Highland Tower ini juga mengakui terpikat dengan beberapa ciri istimewa Awi.

"Dia seorang yang sangat matang, memahami, talented, menghormati, bijaksana, comel dan pandai dalam apa jua yang dilakukannya.

"Bagi saya dia magic. Saya tak tahu macam mana nak explain, tapi saya memang tak nampak ciri ini pada orang lain. Itu yang paling istimewa," katanya.

Dalam perkembangan lain, Atikah sedang sibuk menjalani penggambaran drama bersiri dan filem di Jakarta, Indonesia.

"Saya juga bakal muncul dengan single, Aku Menunggu, tidak lama lagi," katanya.

Post a Comment

Previous Post Next Post