Sissy Iman tidak rasa dikongkong keluarga




Penyanyi, Sissy Iman, 24, mengakui tidak rasa dikongkong walaupun kerap kali ditemani oleh kedua-dua ibu bapa dan abangnya setiap kali ke mana-mana acara serta sesi fotografi.

Sissy berkata, ramai yang beranggapan sedemikian dan dia sendiri kerap diajukan soalan sama.

“Ramai juga yang tanya sama ada saya dikongkong oleh keluarga atau rasa terkongkong memandangkan sudah berusia 24 tahun, tapi masih sering ditemani keluarga.

“Saya sendiri tak pernah rasa terkongkong. Kami sekeluarga memang rapat dan ibu bapa saya pun, bukanlah jenis yang terlalu mengawal,” katanya kepada Harian Metro.

Menurut penyanyi lagu Jatuh itu lagi, kehidupannya juga sama seperti orang lain.

“Saya juga ada masa untuk diri sendiri dan berkawan. Ada masanya saya keluar untuk ke konsert dan sebagainya tanpa ditemani keluarga,” katanya.

Ditanya reaksi keluarganya saat dirinya dilanda gosip cinta dengan penyanyi, Ariff Bahran sebelum ini, Sissy berkata keluarganya tidak mudah melatah.

“Mereka ada bersama dengan saya dan mengaku banyak kali berjumpa dengan Bahran. Namun, mereka tahu sejauh mana sebenarnya hubungan saya dengan Bahran yang sekadar sahabat,” katanya.

Terbaru, Sissy baru sebulan hadir dengan single baru berjudul Pesanan Ayahanda, yang dihasilkan oleh lima komposer termasuk dirinya.

Selain itu, dia juga kini sibuk menjalani penggambaran untuk drama kedua lakonannya, Tolong Aku Doktor Cinta selain tercalon dalam pencalonan awal kategori Lagu Pilihan untuk Anugerah Drama Festival Kuala Lumpur (DFKL) 2019.

Post a Comment

Previous Post Next Post