Zaibo Saya masih kuat




Pelakon dan pelawak Zainal Ariffin Abd Hamid, 62, atau nama popularnya, Zaibo hari ini menjelaskan dirinya sihat dan mengharapkan peminat tidak risau dengan keadaannya.

Zaibo yang terkenal dengan sitkom Spanar Jaya sekitar 90-an berkata, dia disahkan menghidap kanser esofagus sejak September lepas dan memerlukan masa untuk berehat seketika kerana sedang menjalani rawatan.

Zaibo yang turut berpeluang membintangi filem Anna and The King berkata, ketika ini dia berada di kampung halaman isterinya, Siti Hawa Sawal, 52, di Rengit, di sini.

“Setelah ramai mengetahui keadaan saya, mereka (rakan artis dan wartawan) menghubungi saya bertanyakan keadaan semasa dan saya memberitahu yang saya masih kuat, selain mengharapkan doa daripada kenalan.

“Cuma yang saya kesalkan ialah sebelum ini tular beberapa keping gambar saya yang terlantar sakit dan seolah-olah kelihatan tidak bermaya,” katanya yang ditemui pemberita selepas menerima kunjungan Ketua Whip Majlis Perbandaran Batu Pahat (MPBP), Malik Faishal Ahmad di sini, hari ini.

Menurutnya gambar yang tular itu diambil kira-kira sebulan lalu dan kini keadaannya semakin beransur pulih setelah menjalani beberapa kali sesi rawatan, namun, buat masa ini dia enggan gambarnya dirakam.

Sementara itu, Siti Hawa berkata, dia memahami keadaan Zaibo mempunyai ramai kenalan dan peminat yang bimbang dengan keselamatannya.

“Abang (Zaibo) cuma terasa hati apabila gambarnya dalam keadaan uzur ditularkan semula semalam kerana dia tidak mahu orang ramai salah faham dan bimbang. Saya bersyukur kerana tahap kesihatannya semakin baik, tapi doktor nasihatkan supaya banyak berehat dan tidak menerima tetamu dengan kerap.

“Namun, sesiapa yang mahu melawat harap dapat maklumkan dahulu dan tidak datang mengejut kerana tidak mahu mereka pulang kecewa sekiranya dia sedang berehat,” katanya yang turut memaklumkan Zaibo ingin kembali aktif berlakon jika kesihatannya mengizinkan kelak.

Sementara itu, bagi peminat yang ingin menyalurkan bantuan termasuk berbentuk kewangan boleh berbuat demikian melalui akaun Maybank milik Siti Hawa bernombor 151445183664.

Post a Comment

Previous Post Next Post