Ferhad Tak kongsi berkaitan anak


Apabila bergelar insan popular, keluarga pasti turut terkena tempias terutama anak.

Namun, tidak semua selebriti selesa bersikap terbuka dengan mendedahkan anak mereka kepada umum.

Penyanyi Ferhad memilih tidak berkongsi perkembangan terkini anaknya di media sosial.

“Sesetengah orang menggunakan anak untuk mendapatkan perhatian. Saya lebih selesa untuk tidak terlalu terbuka di media sosial kerana banyak hal yang perlu dititikberatkan,” katanya.

Menurut penyanyi lagu Pernah itu, dia mengawal penggunaan Internet anaknya, Idris Giliani, 12 , dan Khalid Harun, empat tahun.

“Anak sulung saya ada akaun Instagram sendiri, tetapi saya sering memantau aktivitinya di media sosial,” katanya.

Penyanyi kelahiran Singapura itu juga jarang berkongsi gambar bersama anaknya.





“Anak saya suka menyanyi, jadi kebanyakan aktiviti mereka di Internet adalah berkaitan muzik.

“Saya sangat berhati-hati berkongsi gambar anak di media sosial.

“Zaman sekarang, terlalu banyak jenayah dan tak suka perkara negatif dikait­kan dengan anak saya,” katanya.

Beralih karier seni, Ferhad kini rancak mempromosikan single terbaru berjudul Definasi yang dilancarkan April lalu.

“Selepas dilancarkan, penerimaan lagu ini boleh dikatakan baik walaupun agak perlahan kerana ada pilihan raya, Ramadan dan Syawal.

“Apa yang boleh disimpulkan, karya perlukan sokongan daripada banyak pihak. Kalau dapat jadi lagu runut drama pasti lebih baik,” katanya.

Namun, dia tidak sesekali mengalah kerana berdasar­kan pengalamannya sebagai penyanyi, biasanya lagu mengambil masa enam bulan untuk diterima sepenuhnya.

Selain itu, Ferhad juga bekerja keras untuk memulakan kempen antikemurungan dalam kalangan remaja.

“Insya-Allah, kalau semuanya berjalan lancar, kempen ini akan bermula September depan,” katanya.

Post a Comment

Previous Post Next Post