Farahdhiya kongsi tips kurus


Bagi mereka yang setia mengikuti Instagram penyanyi dan pelakon, pasti sedia maklum akan aktivitinya yang sering memasak untuk keluarga.

Dari masakan kampung sehingga hidangan barat, semua dicuba oleh selebriti cantik ini.

Bagaimanapun Farahdhiya tetap kelihatan langsing sehingga ramai yang bertanya caranya mengekalkan bentuk tubuh yang langsing.

Dedah selebriti berusia 34 tahun ini, setiap juadah enak yang dimasaknya setiap hari sebenarnya disediakan untuk ahli keluarganya.

Namun untuk diri sendiri, dia sentiasa memilih makanan yang lebih sihat.

"Ramai yang bertanya, saya masak sedap setiap hari tapi tak gemuk, rahsianya, saya sebenarnya masak untuk keluarga, saya jarang makan nasi putih. Sebulan sekali pun susah.






"Saya gantikan dengan 'quinoa' dan saya akan makan dengan lauk yang saya masak tapi kadangkala saya tak makan pun lauk-lauk itu.

"Untuk diri sendiri, saya akan sediakan makanan sihat. Bila kita masak sendiri di rumah, kita tahu minyak apa kita guna, berapa banyak garam dan gula kita letak,kita boleh monitor,kalau makan luar kita tak tahu (saya tak guna penambah rasa)," tulisnya.

Tambah penyanyi yang terkenal dengan lagu Bertaktha Di Hati ini, masakan yang disediakannya adalah berdasarkan kreativiti sendiri dan tidak mengikut mana-mana resipi.

"No sugar, no salt, no mayo, no sauces just lemon juice and olive oil. Kalau nak sihat dan jaga badan, haruslah jaga apa yang masuk dalam mulut kita dan jangan lupa exercise juga ya.

"Anyway for your info, dalam rumah saya tak ada yang gemuk lagi," ujarnya.

Post a Comment

Previous Post Next Post