Noh hanya ada RM8,000 ketika lamar Mizz Nina


Noh Salleh dan Mizz Nina.

PASANGAN selebriti Noh Salleh serta Mizz Nina sering menjadi perhatian apatah lagi setelah kedua-dua pasangan itu memilih untuk dekat dengan Islam.

Baru-baru ini menerusi satu perkongsian oleh pengguna Facebook, Azfar Mohd berkongsi kata-kata Noh dalam satu slot motivasi yang dihadirinya.

Melalui perkongsian itu, Noh berkata, ketika dia melamar Mizz Nina, dia hanya memiliki RM8,000.

Noh berkata kepada isterinya itu, jika mahu berkahwin dengannya, dia tidak mempunyai apa-apa.

"Jika awak mahu mengahwini saya, saya tiada apa-apa. Saya tidak boleh janjikan kekayaan, namun jika awak mencari seseorang yang boleh menjaga awak, menjadi suami sejati, membimbing ke jalan ALLAH, Insya-ALLAH, saya mampu lakukannya," ujar penyanyi kumpulan Hujan itu.

Kongsi Noh lagi, dia tidak berpeluang untuk belajar di IPTA dan selepas tamat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), dia memilih untuk menceburi bidang nyanyian.

"Rezeki itu musim..ada permintaan,ada duit..ada hari,hanya makan nasi lemak pagi, tengahari dan malam 'berpuasa'...

"Kemudian niat dalam hati, "ya ALLAH aku tak kutip harta yang haram, aku nyanyi sekadar untuk cari rezeki halal, aku tidak buat benda-benda haram, mudahkanlah urusan aku.

'Kemudian ALLAH buka pintu rezeki..masih merangkak...," katanya.

Noh berkata, pinangannya sebelum ini pernah ditolak kerana tiada duit, namun Mizz Nina menerima pinangannya dan tidak menolak walaupun dia anak orang berada.

Kata Noh lagi, dari niat yang baik, berkahwin dengan saya untuk kenal ALLAH, Nina berubah, berhijab, sudah tidak bermekap serta bajunya semua besar-besar dan tolak tawaran semua konsert, tinggalkan dunia nyanyian.

Semuanya kerana LILLAHITA'ALAA.

Perkongsian itu ternyata menarik perhatian netizen dan telah dikongsi lebih 16,694 dan 60 ribu like.

Noh berkahwin dengan penyanyi dan bekas anggota kumpulan hip-hop Teh Tarik Crew, Shazrina Azman atau lebih dikenali sebagai Mizz Nina pada 1 Julai 2013.

Post a Comment

Previous Post Next Post