Wani Kayrie wakili Malaysia ke Hollywood


Setelah meraih keputusan cemerlang dalam pelajaran menerusi peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) baru-baru ini, penyanyi Wani Kayrie kembali sibuk merencana kerjaya seninya.

Penyanyi ini baharu sahaja melayakkan diri dan bakal mewakili Malaysia ke pertandingan World Championship Of Performing Arts (WCOPA) yang akan berlangsung di Hollywood, Julai depan.

“Ini merupakan pernyerta
an kali kedua saya di mana sebelum ini pernah menyertainya pada tahun 2012 tetapi menerusi kategori junior.

“Menerusi lima kategori yang disertai ketika itu, saya memenangi satu emas, tiga perak dan satu gangsa.

“Apa pun kali ini tentunya berbeza kerana saya bakal bertanding dalam kategori senior yang tentunya berdepan saingan yang hebat-hebat daripada bakat seluruh dunia,” kata Wani.






Menurut penyanyi yang dikenali menerusi lagu Jangan Jangan ini keputusannya utnuk menyertai pertandingan ini mendapat restu sepenuhnya daripada syarikat rakamannya, Suria Records.

“Sebenarnya dari dulu lagi saya tunggu peluang sebegini kerana saya mahu menimba pengalaman di luar negara selain menambah tahap keyakinan diri untuk bersaing dalam pertandingan berprestij ini.

“Sekarang saya dalam proses membuat persiapan baik dari segi mental mahupun fizikal untuk ke pertandingan tersebut.

“Persembahan untuk setiap lagu hanyalah satu minit, tetapi ia bukan mudah kerana pertandingan ini melibatkan peserta dari sleuruh dunia,” katanya yang bakal berada di sana selama 10 hari bermula 14 Julai depan.

Difahamkan Wani merupakan antara 15 yang terpilih untuk mewakili negara daripada 30 peserta yang bersaing untuk merebut tempat secara keseluruhannya.

Post a Comment

Previous Post Next Post