Datuk Fazley Yaakob, Saya ayahnya, biarlah saya yang bersihkan


“Saya ayahnya, jadi biarlah saya yang bersihkan, saya tak nak orang lain buat,” jelas chef selebriti popular, Datuk Fazley Yaakob mengenai tindakannya yang membersihkan sendiri muntah anaknya di sebuah pasar raya mini.

Katanya, perlakuan itu hadir secara spontan kerana anak ketiganya, Ahmad Firudz Shah (Piyush) muntah sebaik sahaja tiba di pasar raya mini tersebut.

“Ia memang spontan. Piyush termuntah sebaik sampai di kedai. Jadi, saya terus ke stor cari mop serta baldi dan mencucinya.

“Saya rasa orang kedai tu pun tak perasan anak saya muntah. Lagipun, mereka terlalu sibuk dan pelanggan pun ramai.

“Biarlah saya saja yang pastikan pelanggan lain tak terpijak,” katanya pada Sinar Harian.

Jelasnya, ia merupakan satu perkara semula jadi bahkan merupakan salah satu tanggungjawab ibu bapa.

“Saya rasa benda ini secara natural, kalau anak-anak kita yang buat kotor jangan harap orang lain bersihkan.

“Cuba sedaya upaya untuk pegang tanggungjawab itu, walaupun kita dah pakai elok-elok untuk ke acara penting.

“Anak-anak ini macam kain putih, biar mereka sedar kita sebagai ibu bapa adalah contoh terbaik,” katanya.






Terdahulu, selebriti berusia 40 tahun ini berkongsi sebuah video yang menunjukkannya membersihkan muntah anaknya sendiri di sebuah pasar raya mini di laman Instagramnya (IG).

“Lepas jadi driver untuk ibu tersayang, saya bawak @payishpiyashpiyush pula ke #FamilyMart, nak tahu apa jadi?

"#Piyush muntaaaaahhh! Terpaksalah saya bersihkan sebab taknak orang lain terpijak!," kongsinya.

Tidak menduga, perkongsian itu berjaya mencuri perhatian peminat dan pengikutnya di IG yang rata-ratanya kagum dengan tindakan Fazley.

- Some of them yg rasa high class. Anak muntah say sorry pun tknk apetah lagi belah mcm tu. Tak respect. Mostly !

- Terbaik lah dato. X smua bapa2 kat luar sana tu yg sggup nak cuci muntah anak sndiri tmbh2 kat pasar raya.

- tak payah selebriti. bapa2 org biase pun belum tentu sanggup nak cuci muntah anak sendiri di mart macam ni. even pakaian x cantik bergaya mcm Dato' fazley ni.Salute spring kat @fazleyyaakob sebab responsible & keep humble even celebrity. Terbaikkk!!

- contoh bapa yg baikk...

- Bapa yg baikkk

- Terbaikk..teladan yang baik untuk anak-anak.

Post a Comment

Previous Post Next Post