Fasa bahagia Fahrin Ahmad


LEBIH enam bulan bergelar bapa kepada Khalifa Fahrel, aktor hebat Fahrin Ahmad, 38, mengakui kehidupannya kini makin sempurna.

Disatukan bersama wanita pilihan, Elena Hani Eleas Mei 2015 lalu, bintang kacak kelahiran Johor Bahru ini bersyukur atas segala rahmat yang dilimpahkan.

Bintang filem Pilot Kafe ini juga memberitahu, isteri dan anaknya adalah pelengkap kepada sinar kebahagiaan mutlaknya.

Namun melihat kepada komitmen Fahrin terhadap keluarga, tidak hairanlah ada yang beranggapan aktor ini sudah jarang muncul di kaca TV.

“Bukan tidak ada tawaran, tetapi saya perlu selektif kerana secara tidak langsung sejak Jun hingga Disember tahun lalu, fokus saya adalah kepada isteri yang ketika itu sedang menantikan detik kelahiran Khalifa.

“Kemudian, bila Khalifa lahir, sudah tentu keutamaan saya padanya pula.

“Kami ambil masa untuk benar-benar faham soal penjagaan bayi. Jadi bila sudah mahir, saya kembali terima tawaran berlakon. Insya-ALLAH bulan puasa ini ada beberapa drama lakonan saya akan ditayangkan,” ujar Fahrin yang baru sahaja dilantik sebagai duta rangkaian haruman Lerve Perfume.

Mengulas mengenai pelantikannya itu, Fahrin mengakui agak cerewet dalam memilih produk, apatah lagi apabila diberi amanah untuk menjadi jurucakap.

Baginya, adalah lebih baik mencubanya terlebih dahulu sebelum menjadi ‘suara’ kepada sesebuah produk.

Lebih selektif

Berbalik kepada sisi kehidupannya, Fahrin yang baru saja muncul menerusi drama Kerana Anisa di samping Zara Zya di slot Samarinda TV3 menambah, buat masa ini adalah lebih baik dia selektif terhadap mana-mana drama yang bakal dilakonkan.

“Selektif itu adalah dari segi susunan jadual penggambaran. Kadang-kadang kita perlu berada di lokasi penggambaran dalam 14 hingga 16 jam.

Memandangkan anak masih lagi kecil, jadi saya terpaksa menolak, atau paling tidak bekerja dengan produksi yang faham dengan situasi.

“Saya tidak mahu terlepas momen anak membesar di depan mata. Ada yang cakap fasa pembesaran dan aktif anak begitu cepat sehingga usianya mencapai satu tahun. Jadi saya tidak melihat dia membesar di depan mata,” katanya lagi.

Fahrin turut menjelaskan, selama lebih 15 tahun aktif dalam seni, dia sudah boleh bertoleransi dengan produksi yang dia sendiri selesa bekerjasama kerana lebih memudahkan sesi penggambaran.

Ditanya mengenai perubahan selepas mempunyai keluarga, Fahrin spontan memberitahu, dia kini kerap merindui anaknya.

“Elena merupakan isteri sepenuh masa. Jadi bila rasa rindu ketika sedang bekerja, saya akan minta isteri hantar gambar atau video anak,” akui Fahrin yang lebih senang andai anak itu dibesarkan sendiri oleh ibu bapa.

“Saya tak kisah untuk kerja keras asalkan anak dijaga isteri. Kami ada berbincang, sekiranya Elena mahu melakukan sesuatu, biarlah dilakukan dari rumah sahaja.

Sementara itu, Fahrin yang turut menyertai bidang pengacara tidak menolak untuk menerima tawaran kerana susunan jadualnya yang lebih mudah. Jelasnya lagi, ia berbeza dengan lakonan yang secara umumnya memerlukan waktu yang panjang dan masanya juga tidak menentu.

Sederhana papar aktiviti anak

Melihat kepada trend sesetengah selebriti yang kini ghairah memaparkan wajah anak di laman sosial, Fahrin mengambil keputusan untuk hanya sederhana di dalam soal tersebut.

“Saya percaya setiap orang ada pendapat berbeza. Meski setiap individu pun besarkan anak cara tersendiri. Begitu juga dengan kami.

“Saya amalkan pendekatan sederhana. Bila rasa perlu, saya akan muat naik. Kalau peminat nak tengok wajah anak, boleh tengok di Instagaram (IG) saya atau pun isteri kerana Khalifa tidak ada IG sendiri.

“Bagi saya, zaman sekarang adalah era media sosial. Semua gambar atau apa sahaja akan ‘diarkibkan’ di alam maya. Bimbang nanti bila anak sudah besar, ia akan beri implikasi yang tidak baik,” akhirinya memberikan pendapat.

Post a Comment

Previous Post Next Post