Aliff Syukri Tidak sempat hadiahkan banglo kepada arwah bapa




"Sebelum arwah abah meninggal dunia, saya ada beritahu nak belikannya sebuah banglo, tapi semua yang dirancang tak kesampaian," demikian kata usahawan kosmetik terkenal, Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman.

Aliff Syukri, 32, berkata, dia merancang membeli kediaman lebih selesa kepada bapanya, Kamarzaman Kamaludin, 59, yang sebelum ini menetap bersama ibu tiri dan adik-beradik tirinya di Kampung Tali Air 13, Sungai Nibong, di sini.

Katanya, dia juga ada mempelawa arwah bapanya untuk tinggal di kawasan bandar namun sering ditolak susulan lebih selesa tinggal di kampung bagi membesarkan tiga adik tiri Aliff yang masih bersekolah berusia 13 hingga 17 tahun.

"Saya memaklumkan kepadanya untuk berpindah supaya mudah saya menjaganya.

"Namun, abah cakap berilah dia ruang selama tiga tahun membesarkan anak-anak lain yang masih bersekolah. Tidak sangka dia pergi selamanya," katanya.

Menurut Aliff, arwah bapanya yang merupakan peniaga kedai makanan sering berpesan supaya tidak meninggalkan solat lima waktu dan jangan putuskan silaturahim serta menjaga tiga adik tirinya yang masih bersekolah itu.

"Saya berazam, macam mana pun demi abah dan agama, saya akan bantu persekolahan adik tiri.

"Selain itu, hasrat abah untuk dikebumikan di kampung tertunai dan bersyukur perjalanan terakhir abah dimudahkan Allah," katanya.

Terdahulu, jenazah Kamarzaman selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Batu 23, Sungai Nibong, pukul 10.30 pagi, hari ini.

Jenazah Kamarzaman disembahyangkan di Masjid Ma'muniah Sungai Nipah dengan diimamkan saudara Allahyarham yang merupakan Exco Dewan Ulama Pas Negeri Selangor, Abdul Shukor Kaspani.

Kamarzaman meninggal dunia pukul 5 petang semalam di Thomson Hospital, Kota Damansara, akibat komplikasi jantung tahap tiga dan paru-paru berair

Post a Comment

Previous Post Next Post